وبلاگ کتابخانه عمومی فرزانگان
هشتمین مجموعه «مش رمضون» محمد عليزاده منتشر شد
دو شنبه 3 آذر 1393 ساعت 14:16 | بازدید : 167 | نویسنده : ? | ( نظرات )

«دبیرستان سعادت» عنوان هشتمین کتاب از مجموعه کتاب‌های «مش رمضون» نوشته محمد عليزاده ثاني است که به تازگی توسط انتشارات «نزهت» چاپ و روانه بازار کتاب شده است.هشتمین مجموعه «مش رمضون» محمد عليزاده منتشر شد

مجموعه کتاب‌های «مش رمضون» عنوان مجموعه‌ای 10 جلدی است که با هدف آشنا كردن قشر جوان و نوجوان نسل امروز با زندگي همانندهاي خود در گذشته كه با كمترين امكانات زندگي مي كردند، توسط محمد عليزاده ثاني به رشته تحریر درآمده است.

اين مجموعه داستان پنج دوست را روايت مي كند كه ۴۰ سال پيش با هم همكلاس بودند و با وجود فقر و تنگدستي و نبود امكانات سعي مي كردند لحظات شاد و مفرحي را براي خود ايجاد كرده و بيشترين بهره را نيز ببرند. در اين مجموعه هرچند عناوين تك‌تك كتاب‌ها با هم فرق دارد ولي شخصيت‌ها يكي است و به نوعي داستان‌ها همپوشاني دارند.

نویسنده، این مجموعه 10 جلدی را با عناوینی چون «زیارت ننه»، جلد دوم «تاریخ بدشگون»، جلد سوم، «الاغ دم بریده»، جلد چهارم «قدرت و قادر»، جلد پنجم «طلسم کوهستان»، جلد ششم «تیزاب»، جلد هفتم «راز قبرستون قدیمی»‌ جلد هشتم «دبیرستان سعادت»، جلد نهم «سیاه‌ دزد و… که در قطع جیبی آماده بود، کتاب هشتم این مجموعه با عنوان «دبیرستان سعادت» نیز به تازگی روانه بازار کتاب کرده است
در بخشی از کتاب «دبیرستان سعادت» که به چالش‌های مدرسه و درگیری این 5 همکلاسی با مدیر و ناظم می‌پردازد، می‌خوانیم: 

...«مشتلق بده رضا، قبول شدم با معدل یازده!» به سمتم اومد، بغلم کرد و همینجوری یه ریز حرف می‌زد: بز بگو مغز نخودی! تو توی خواب شبت هم می‌دیدی که من معدلم یازده بشه، نه خدایی در حد منه این نمره؟بفرما حالا دیگه نور چشمیه بابامم، از مدیر جدید برات بگم رضا... 

کتاب جیبی «دبیرستان سعادت» در 125 صفحه، شمارگان دوهزار نسخه و به قیمت چهار هزار تومان از سوی انتشارات «نزهت» چاپ و منتشر شده است.


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کسب بالاترین امتیاز دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت توسط سه نفر از قرآن آموزان شهرستان شهرضا
دو شنبه 3 آذر 1393 ساعت 14:11 | بازدید : 148 | نویسنده : ? | ( نظرات )

سه نفر از قرآن آموزان شهرستان شهرضا بالاترین امتیاز دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را کسب نمودند.

  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا خبر داد : سه نفر از قرآن آموزان شهرستان شهرضا بالاترین امتیاز دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را کسب نمودند.

رجب فرهمندیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا در این باره گفت: دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت که به صورت همزمان در چهار مهرماه در سراسر کشور انجام گرفت، در شهرستان شهرضا نیز برگزار و تعداد 205 نفر ثبت نام کننده در این آزمون شرکت کردند.
وی افزود : آزمون قرآن و عترت شهرضا در رشته های حفظ جزء 30 قرآن کریم ،حفظ جزء اول قرآن کریم ، حفظ ۳ جزء اول قرآن کریم ، حفظ ۵ جزء اول قرآن کریم ، حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم، حفظ ۱۰ جزء اول قرآن کریم ، حفظ ۱۵ جزء قرآن کریم ، حفظ ۲۰ جزء اول قرآن کریم ، حفظ کل قرآن ، حفظ موضوعی قرآن کریم یک نفر ، ترجمه و مفاهیم تکمیلی ، مفاهیم نهج البلاغه و طرح 1448 شرکت کننده داشته است .
ایشان ادامه داد: خانم ها فائزه قدمی در رشته حفظ جزء اول قرآن کریم و زهرا صیادی در رشته حفظ 5 جزء اول قرآن کریم از مهد قرآن حائزه نمره 100 و آقای اسدالله علی عسگری در رشته ترجمه و مفاهیم تکمیلی کد 1006 از بین داوطلبین آزاد حائزه نمره 100 گردیدند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا در ادامه گفت : برگزاری آزمون های سراسری قرآن و عترت به عنوان یکی از ابزارهای ارزیابی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین شناسایی و کشف استعداد ها و نخبگان ، پرورش و رشد آنها در سطح ملی مورد توجه قرار گرفته است که توسط دفتر آموزش و توسعه مشارکت های قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت سالیانه برگزار می گردد


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کتاب های «غربزدگی» و «در خدمت و خیانت روشنفکران» از نگاه مقام معظم رهبری
یک شنبه 2 آذر 1393 ساعت 15:27 | بازدید : 190 | نویسنده : ? | ( نظرات )

حضرت آیت الله سید علی خامنه ای در دوران ریاست جمهوری شان در پاسخ به نامه شمس آل احمد متنی را مرقوم فرمودند که در کتاب از «چشم برادر» شمس آل احمد منتشر شده است.کتاب های «غربزدگی» و «در خدمت و خیانت روشنفکران» از نگاه مقام معظم رهبری/ نامه آیت الله خامنه ای به شمس آل احمد

متن کامل این نامه را به مناسبت سالگرد درگذشت جلال آل احمد منتشر کردیم تا با نکات جالبی از نگاه مقام معظم رهبری آشنا شوید.

شمس آل احمد در دست نوشته ای در ابتدای این نامه نوشته است:

" آیت الله خامنه ای به شیوه عیاری و جوانمردی شان، چندین بار مرا نواخته‌اند. یکبارش در ایام ریاست‌جمهوری‌شان که من زیر فشار خانواده‌هایی بودم از ده، دوازده تن اعاظم اهل قلم که با همه‌شان در دوران‌هایی الفت‌هایی داشتم. اما از ابتدای انقلاب، و بروز علایق فردی، تقریباً با همه‌شان اختلاف‌نظرهایی یافتم و آنان افرادی بودند از اهل قلم هم نسل‌ من یا بعضی‌شان نسل پس از من. که هر کدام بجهتی از دید و نظر من پنهان، مقید شده بودند.

در آن زمان ریش نداری من، گهگاه، اینجا و آنجا بگرو مورد قبول بود. خدمت ایشان رسیدم و تقاضای ازادی ده‌نفری از افراد مورد علاقه‌ام را کردم و ایشان از موضع تازه قدرتشان - ریاست‌جمهوری - سفارشاتی کردند که آن افراد دو، سه ماهه آزاد شدند. زشت می‌دانم بیشتر از این و در این مجال از آن عوالم حرف بزنم.

باری دیگر و قبل از آن هنگام - ده‌سال پیش- ایشان به سؤال من از موضع مدیریت رواق در مورد جلال اظهاررأی کردند. که من یک دو جا، شمه‌ای از آن رأی را چاپ کرده‌ام. اینک زمان انتشار کل نظر ایشان برایم فراهم شده است. اگر تأخیری در این امر واقع شده است، تنها بعلت عدم مجال ممکن برای من بوده است که از این بابت شرمسارم."
 


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هنر معماری سی سال گذشته ایران از نگاه 40 معمار و شهرساز معاصر
یک شنبه 2 آذر 1393 ساعت 15:22 | بازدید : 123 | نویسنده : ? | ( نظرات )

هویت دینی در شهرها از جمله مباحث قابل طرح در جامعه شناسی است. سارا کریمی در کتاب خود با عنوان«جامعه‌‌شناسی معماری شهر تهران» به روایت تطبیقی از معماری دو مسجد پرداخته است.هنر معماری سی سال گذشته ایران از نگاه 40 معمار و شهرساز معاصر

تهران به عنوان مرکز سیاسی کشور، بیش از یک شهر بزرگ و پرجمعیت است که رشد ناموزون و نامتعادل و تنوع قومی و مهاجر پذیری گسترده، وجه ممیزه آن از دیگر شهرهای بزرگ است که تراکم سرمایه‌های فرهنگی و خرده‌فرهنگی معنای فرهنگی تهران را در ذهن ساکنان و غیر‌ساکنان متمایز می سازد.

یکی از مسایل مطرح در جامعه معماری ایران‌، مساله «چیستی هویت معماری شهری در شهر‌های ایران اکنون» است. این مساله به‌ عنوان دغدغه معماران و شهرسازان ایرانی از سوی خود آنها مطرح می‌شود. در کتاب «جامعه‌شناسی معماری شهر تهران»، اظهارات چهل معمار و شهرساز معاصر ایرانی درباره مساله معماری کنونی ایران در سی سال اخیر بررسی شده است‌ و مساجد شاه و امام صادق در تهران به لحاظ معماری از منظر مولف بررسی شده است.

مولف در کتاب خود، ایستایی و پویایی پدیده‌‌های شهری با رویکردی کل‌نگر یا خردنگر به شهر اندیشیده شده و سعی شده است راهی برای برون‌رفت از این دوگانه‌‌ها یافت ‌شود. انتخاب معماری با موضوعاتی خرد و ایستا و تحلیل آن با نگاهی جامعه‌شناسانه براساس عناصر انسانی و پویا در یک رویکرد کلی، این تلاش را سامان می‌دهد.

چاپ نخست کتاب«جامعه‌‌شناسی معماری شهر تهران» در 308 صفحه،‌ به قیمت 14 هزار تومان از سوی انتشارات تیسا راهی بازار کتاب شده است.


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نمایشگاه بین المللی کاریکاتور کتاب و کتابخوانی افتتاح شد
سه شنبه 27 آبان 1393 ساعت 10:26 | بازدید : 414 | نویسنده : ? | ( نظرات )

به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه کاریکاتور "کتاب و کتاب خوانی "،از 24 تا 29 آبان ماه در گالری کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان گشایش یافت.

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کاریکاتور "کتاب و کتاب خوانی" شامل 100 اثرمنتخب اولین جشنواره بین المللی دو سالانه کارتون کتاب سال 91 با شرکت 50 کشور از جمله ایران، رومانی،ایتالیا،کشور های آسیای شرقی ،چین،ترکیه،اندونری و... با موضوع فرهنگ مطالعه و کتاب است .

در این نمایشگاه  تصاویر کاریکاتور در شاسی های 50 در 50 به نمایش گذاشته شده است.
گفتنی است این نمایشگاه توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اصفهان با همکاری سازمان فرهنگی تفریحی و کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شده است.

موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عضویت رایگان...به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب
پنج شنبه 22 آبان 1393 ساعت 12:18 | بازدید : 199 | نویسنده : ? | ( نظرات )

((هفته کتاب گرامی باد))

ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته کتاب به همه کتابداران و اعضای محترم و عزیز کتابخانه های عمومی سراسر کشور به خصوص استان اصفهان و شهر فرهنگ پرور بهارستان به اطلاع می رساند به همین مناسبت از روز شنبه مورخ 24 آبان به مدت یک هفته عضویت در تمامی کتابخانه های عمومی کشور رایگان می باشد و فقط مراجعین باید مبلغ 500 تومان جهت صدور کارت عضویت پرداخت نمایند.........منتظر حضور سبزتان هستیم....

برچسب‌ها: هفته کتاب ,


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کتابی پژوهشی درباره قاتلان شهدای نهضت امام حسین(ع)
چهار شنبه 21 آبان 1393 ساعت 15:39 | بازدید : 201 | نویسنده : ? | ( نظرات )

کتاب «دوزخیان جاوید»؛ پژوهشی درباره قاتلان شهدای نهضت امام حسین(ع) نوشته دكتر مرضیه محمدزاده منتشر شد.کتابی پژوهشی درباره قاتلان شهدای نهضت امام حسین(ع)

در بخشی از پیشگفتار این کتاب که به قلم «حسن طارمی راد» نگاشته شده است می‌خوانیم: «واقعه عاشورا که در کربلا روی داد از شگفت‌انگیز‌ترین رویدادهای عالم انسان‌هاست؛ هم درس‌آموز است و هم عبرت‌آمیز؛ هم نماد ایثار و رشادت و بزرگ‌منشی و بندگی خالصانه و مروت و والاترین فضائل انسانی است و هم معرف رفتارهای برآمده از زشت‌ترین خصلت‌های شیطانی در آدم‌های حقیر و مسخ‌شده و کورباطن!

عاشورا را دو گروه پدید آوردند: یکی مردان و زنانی که دل در گرو دین خدا داشتند و در اندیشه تعالی عالم انسانی بودند تا فرشتگان تسبیح و تقدیس‌گویان در پیشگاه خالق یکتا به سجده درآیند و «تبارک‌الله احسن‌الخالقین» گویند و در برابر اینان دیگرانی بودند که تنها صورت انسانی داشتند و رذالت و دنائت را به جای هر رفتار دیگر برگزیده بودند و آیت قرآن را که «بل هم اضل» تصدیق می‌کردند.»
 
نویسنده در این کتاب کوشیده است تا در 12 فصل سیمای دوزخیان جاوید را ترسیم کند. «بنی امیه»، «حاکم حکومت»، «امیر سپاه کوفه»، «فرماندهان سپاه»، «فرماندهان طوایف و قبایل»، «قاتلان اصحاب و خاندان»، «قاتلین امام»، «غارتگران»، «کسانی که بر پیکر امام اسب تاراندند»، «حاملین سرهای شهدا» و «سیمای جنایتکاران در آینه ادب» عناوین فصول اصلی این کتاب هستند.

کتاب «دوزخیان جاوید»؛ پژوهشی درباره قاتلان شهدای نهضت امام حسین (ع) اثر مرضیه محمدزاده با شمارگان 500 نسخه در 373 صفحه به بهای 180 هزار ریال از سوی انتشارات بصیرت روانه بازار نشر شده است.


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


برنامه های نهاد در «بیست و دومین دوره‌ی هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران» اعلام شد
سه شنبه 20 آبان 1393 ساعت 14:44 | بازدید : 164 | نویسنده : ? | ( نظرات )

برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در «بیست و دومین دوره‌ی هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران» و «دومین جشنواره دو سالانه بین المللی کارتون کتاب» صبح امروز سه شنبه 20 آبان در حضور جمعی از اصحاب رسانه اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نشست خبری اعلام برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در «بیست و دومین دوره‌ی هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران» با حضور محمد اله یاری فومنی دبیر ستاد هفته کتاب نهاد و معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی و نشست خبری «دومین جشنواره دوسالانه بین المللی کارتون کتاب» با حضور مسعود شجاعی طباطبایی رئیس انجمن کاریکاتور ایران، ساعت 10 صبح سه شنبه بیستم آبان در حضور اصحاب رسانه در سالن کنفرانس ساختمان شماره یک نهاد برگزار شد.

اعلام شعار نهاد در هفته کتاب و تاریخ برگزاری مراسم بیست و دومین دوره‌ی گرامیداشت کتابداران، کتابخانه های عمومی و مطالعه مفید به همراه برنامه های ملی هفته کتاب نهاد و همچنین مراسم پایانی دومین جشنواره دوسالانه بین المللی «کارتون کتاب» در کنار رونمایی از پوستر هفته کتاب نهاد و دومین دوسالانه «کارتون کتاب» از جمله محورهای این نشست رسانه ای بود.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت:هفته کتاب با شعار ترویج امید برگزار می‌شود
دو شنبه 19 آبان 1393 ساعت 17:10 | بازدید : 166 | نویسنده : ? | ( نظرات )

حجه الاسلام والمسلمین محمد قطبی درنشست خبری با رسانه ها و مطبوعات استان به مناسبت هفته کتاب ﮔﻔﺖ :از 24آبان تا اول آذرماه هفته کتاب با شعار «ترویج کتاب، ترویج امید» برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان ،حجه الاسلام والمسلمین محمد قطبی با اشاره به اینکه وﺿﻌﯿﺖ و ﺳﺮاﻧﻪ ی ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ در ﮐﺸﻮر ﺧﻮب ﻧﯿﺴﺖ افزود: ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت ﺑﺴﺘﺮ ﺗﺮوﯾﺞ ﻓﺮھﻨﮓ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و ﮐﺘﺎﺑﺨﻮاﻧﯽ اﺳﺖ.

 وی خاطر نشان کرد:همچنین تفاهمنامه‌ای در سطح وزارتخانه با عنوان انتخاب پایتخت کتاب ایران امضا شده است که مربوط به شهرهای منتخب در حوزه کتاب‌خوانی است که با توجه به ظرفیت‌های استان اصفهان در حوزه کتاب‌خوانی امیدواریم یکی از شهرهای استان اصفهان در این ارتباط برگزیده شود.
حجه الاسلام والمسلمین قطبی  در راﺑﻄﻪ ﺑﺎ  برنامه های ھﻔﺘﻪ ی ﮐﺘﺎب و ﮐﺘﺎﺑﺨﻮاﻧﯽ اﻓﺰود :ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ی ﺟﺸﻨﻮاره ی روﺳﺘﺎی دوﺳﺘدﺎر ﮐﺘﺎب در هفته ی ﮐﺘﺎب اﺟﺮا ﺧﻮاھﺪ ﺷﺪ ک در آن ازهر استان 5 روستا انتخاب و از آنان تقدیر خواهد شد.
گفتنی است نشست خبری مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت هفته کتاب یکشنبه 18 آبان ماه در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان برگزار شد.

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مجموعه سه‌جلدي «اسلام و جنبش دموکراسی» با 10 مقاله از محققان جهان عرب
دو شنبه 19 آبان 1393 ساعت 17:6 | بازدید : 204 | نویسنده : ? | ( نظرات )

انتشارات یادآوران به زودی دو کتاب «آیا صابئین را می‌شناسید؟» و مجموعه سه جلدی «اسلام و جنبش دموکراسی» را روانه بازار نشر می‌کند.یادآوران

خسرو آذربایجانی مدیر انتشارات «یادآوران» گفت: انتشارات «یادآوران» در آستانه فرارسیدن بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی تهران چندین کتاب جدید منتشر کرده که از آن جمله می‌توان به کتاب «آیا صابئین را می‌شناسید؟» نوشته ساهی خمیسی اشاره کرد. صابئین پيروان یکی از ادیان ابراهیمی هستند که نامشان در قرآن آمده است. شمار اندکی از اين گروه در ايران به‌ویژه در شهر اهواز سكونت دارند.

آذربايجاني ادامه داد: آماده‌سازی کتاب حاضر چهار سال به طول انجامیده وبه همراه آن نیز عکس های مرتبط با موضوع آمده است. مخاطبان با مطالعه این کتاب می‌توانند با دین صابئین آشنا شوند.

وی با اشاره به چاپ مجموعه سه جلدی «اسلام و جنبش دموکراسی» گفت: این کتاب شامل 10 مقاله از نویسندگان و محققان جهان عرب مانند زکی احمد، وجیهه کوثرانی، علی نوح، برهان ژریق و فهمي هویدی است. 

به گفته آذربایجانی، ترجمه این اثر نیز با کوشش جمعی از مترجمان ایران مانند حسین عباسی، عبدالرزاق سیادت و مریم حیدری انجام شده است.

اين ناشر افزود: مقالاتی که در این کتاب گردآوری شده درباره جنبش‌های اسلامی است که در منطقه رخ داده است. البته تاریخ نگارش مقالات مربوط به پیش از وقوع این جنبش‌ها بوده و این مقالات، به نوعی ظهور این جنبش ها را پیش بینی کرده‌اند.

مدیر انتشارات یادآوران در پایان از چاپ کتاب «زنان مبارز ایران؛ از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی» خبر داد و گفت: این کتاب نیز به کوشش بنفشه حجازی تالیف شده که به زودی روانه بازار نشر می‌شود./


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 410
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 14

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :